بینهایت

استارت آپ نو برای کسب انگیزه ودرآمد بیشتر در فضای مجازی

بینهایت

استارت آپ نو برای کسب انگیزه ودرآمد بیشتر در فضای مجازی

استارت آپ نو برای کسب انگیزه ودرآمد بیشتر در فضای مجازی

۱۰ راز موفقیت ایلان ماسک

۱. بخوانید تا رهبری کنید



مدرسه پایان می‌یابد اما خودآموزی هیچ گاه تمام نمی‌شود. ایلان ماسک می‌گوید که او تمام دانشنامه بریتانیا را به عنوان یک کودک خوانده است. این روند همچنان که ماسک بزرگ‌تر شده ادامه یافته است.
خواندن پست‌های رسانه‌های اجتماعی و مقالات در اینترنت حساب نمی‌شوند. در کتاب‌هایی که افق‌ها را گسترش می‌دهند و ایده‌های جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهند، غرق شوید.

۲. تمام پول خود را صرف تبلیغات نکنید

ماسک منابع خود را صرف تبلیغات نمی‌کند. در عوض، از خود می‌پرسد: "آیا این فعالیت در نتیجه یک محصول یا خدمات بهتر بیرون می‌دهد؟ اگر نه، این تلاش‌ها را متوقف می‌کنم."
یک محصول با کیفیت منجر به رضایت خیلی‌ها می‌شود. ابتدا بر آن تمرکز کنید و سپس موفقیت خواهد آمد.

۳. ریسک کنید قبل از اینکه زندگی مانع آن شود

بهترین زمان برای کارآفرینی زمانی است که شما جوان هستید. ماسک می‌گوید: "همان‌طور که سن شما بیشتر می‌شود، تعهدات شما نیز افزایش می‌یابند؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنم که اکنون برای انجام کاری شجاعانه ریسک کنید، شما از آن پشیمان نخواهید شد."

۴. آخر شب‌ها نیز کار کنید

ایلان ماسک برای اخلاق کاری خود مشهور است. او اغلب بیش از ۱۰۰ ساعت در هفته بین شرکت‌های متعدد خود کار می‌کند. هیچکس نمی‌گوید شما نیز باید همین کار را بکنید، اما دفعه‌ی بعدی که احساس خستگی کردید ایلان ماسک را به یاد داشته باشید.

۵. به جای شکایت کردن نوآوری کنید

اکثر مردم در مورد ترافیک شکایت دارند. ایلان ماسک  به جای ناله کردن در مورد این مشکل، یک راه حل را جستجو کرد. این مسئله منجر به تأسیس شرکت The Boring Company شد که با ایجاد یک سیستم تونل تراکم راه را کاهش می‌دهد. ساختن آینده برای خود بهترین راه برای رسیدن به نتایجی است که واقعاً می‌خواهید.

۶. سهامداران خود را مانند خانواده‌ دوست داشته باشید

بهترین رهبران، مشتریان و همکاران خود را مانند خانواده دوست دارند. برای مثال، ماسک به طور منظم از طریق توییتر از مشتریان خود قدردانی می‌کند. این ممکن است کاری کوچک به نظر برسد، اما مردم به آن توجه می‌کنند.

۷. برای موفقیت برنامه ریزی کنید اما آماده‌ی شکست باشید

هیچ راه مشخصی برای موفقیت وجود ندارد. حتی ماسک نمی‌توانست پیش‌بینی کند که تسلا موتورز چگونه پیش خواهد رفت، اما همان‌طور که او توضیح می‌دهد: "اگر چیزی به اندازه کافی مهم است باید برای آن تلاش کنید حتی اگر نتیجه احتمالی شکست باشد." اگر به چیزی اهمیت می‌دهید، باید هر کاری را برای رسیدن به رؤیاهای خود انجام دهید در عین حال، برای شکست آماده باشید.

۸. به دنبال روند نباشید، خودتان آنها را ایجاد کنید

ماسک می‌گوید: "فقط روند را دنبال نکنید." موفق‌ترین شرکت‌ها بر ایجاد نوآوری‌های جدید تمرکز می‌کنند. آن‌ها سعی در دنبال کردن رقیب خود ندارند. به جای دنبال کردن دیگران بر آنچه شما را خاص جلوه می‌دهد تمرکز کنید.

۹. یک حلقه بازخورد ایجاد کنید

همان‌طور که ماسک توضیح می‌دهد، "بسیار مهم است که یک حلقه بازخورد داشته باشیم، جایی که شما دائماً در مورد آنچه انجام داده‌اید و اینکه چگونه می‌توانید آن را بهتر انجام دهید فکر می‌کنید. من فکر می‌کنم این بهترین توصیه است: به طور مداوم در مورد چگونگی انجام بهتر کارها فکر کنید و خود را زیر سؤال ببرید."

۱۰. در کار خود خوبی بیابید

ماسک گفته است: "اگر چیزی را برای مردم به ارمغان بیاورید، رک و پوست کنده، حتی اگر آن چیزی باشد مانند یک بازی کوچک و یا بهبود در به اشتراک گذاری عکس، اگر آن مقدار کم برای تعداد زیادی از مردم خوبی داشته باشد من فکر می‌کنم که کار خیر است. اعمال خیر حتماً نباید دنیا را تغییر دهند."
به دنبال یک علت مثبت در کار خود باشید. مهم نیست که چقدر کوچک است، به شما کمک خواهد کرد که انگیزه بیشتری بگیرید.‌

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی