بینهایت

استارت آپ نو برای کسب انگیزه ودرآمد بیشتر در فضای مجازی

بینهایت

استارت آپ نو برای کسب انگیزه ودرآمد بیشتر در فضای مجازی

استارت آپ نو برای کسب انگیزه ودرآمد بیشتر در فضای مجازی

🔻تعمیم مبالغه آمیز 


👈هر حادثه منفی و شکستی را، شکستی تمام عیار و تمام نشدنی تلقی می کنید 

و 
آنرا با کلماتی چون هرگز و همیشه توصیف می کنید. 
(من همیشه بدشانسم )و...

🔻فیلتر ذهنی 

👇
👈تحت تاثیر یک حادثه منفی همه واقعیتها را تار می بینید. 
به جزئی از حادثه منفی توجه دارید و بقیه را فراموش می کنید.
 شبیه چکیدن قطره اى جوهر که کل بشکه آب را کدر می کند.

🔻بی توجهی به امر مثبت 

👇
👈با بی ارزش شمردن تجربه ها و کارهای خوب خود، اصراربر مهم نبودن آنهادارید. 
کارهای خوب خود را بی اهمیت مى خوانید و می گویید هرکسی مى تواند این کار را انجام دهد.

🔻نتیجه گیری شتابزده 

👇
👈بی آنکه زمینه و دلیل محکمی وجود داشته باشد، شتابزده نتیجه گیری می کنید. 
(فلانی با من برخورد بدی خواهد داشت)(آبرویم خواهد رفت)(از عهده انجام این کار بر نخواهم آمد).

🔻درشت نمایی 

👇
👈از یک سو درباره اهمیت مسائل و شدت اشتباهات خود مبالغه می کنید و از سوی دیگر  اهمیت جنبه های مثبت زندگی را کمتر از آنچه که هست بر آورد می کنید.

🔻استدلال احساسی 

👇
👈فرض را بر این می گذارید که احساسات منفی شما لزوما منعکس کننده واقعیت هاست. 
(ازسوارشدن در هواپیما وحشت دارم، حتما پرواز با هواپیما بسیار خطرناک است).

🔻باید ها 

👇
👈انتظار دارید که اوضاع آنطورکه شما مى خواهید و انتظار دارید، باشد. 
باید ها تولید تمرد می کنند و اشخاص تشویق می شوند که درست بر عکس آن را عمل کنند.

🔻بر چسب زدن


👈به جای اینکه بگویید اشتباه کردم به خود برچسب منفی می زنید و می گویید من بازنده هستم. این بر چسب ها (احمق ،شکست خورده، بازنده و...) منجر به خشم اضطراب و دلسردی و کمی عزت نفس می شود.

🔻شخصی سازی و سرزنش 


👈خود را بی جهت مسئول حادثه ای قلمداد می کنید که به هیچ وجه امکان کنترل آن را نداشته اید.
 (زنی از آموزگار پسرش شنید که او خوب درس نمی خواند، با خود گفت: 
این نشان مى دهد من مادر بدی هستم)
شخصی سازی منجر به احساس گناه، خجالت و ناشایسته بودن می شود.

نظرات  (۱)

  • کارت ویزیت لایه باز
  • کارت ویزیت لایه باز

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی