بینهایت

استارت آپ نو برای کسب انگیزه ودرآمد بیشتر در فضای مجازی

بینهایت

استارت آپ نو برای کسب انگیزه ودرآمد بیشتر در فضای مجازی

استارت آپ نو برای کسب انگیزه ودرآمد بیشتر در فضای مجازی

 رویای کارآفرینی که محقق شد


⁣ریچارد برانسون کارآفرین و سرمایه‌گذار بریتانیایی است او رئیس و بنیان‌گذار گروه شرکت‌های ویرجین است که عنوان بیش از ۴۰۰ شرکت در سراسر دنیا را از آن خود کرده‌است. نخستین سرمایه گذاری برانسون در ۱۶ سالگی در یک مجله به نام دانش آموز (Student) بود. تجربه‌ی بعدی شرکتی بود که آلبوم‌های موسیقی را با سفارش پستی برای خریداران ارسال می‌کرد. این فروشگاه پستی به‌ مرور تبدیل به فروشگاه‌های زنجیره‌ای آلبوم‌های موسیقی شد و برند Virgin Records را به‌ وجود آورد. فعالیت‌های برانسون در دهه‌ی ۱۹۸۰ به اوج خود رسید و خطوط هوایی ویرجین آتلانتیک نیز در همین دوران تأسیس شد.ریچارد برانسون در مارس سال ۲۰۰۰، نشان شوالیه را به خاطر خدمات ماندگارش در زمینه‌ی تجارت و کارآفرینی از کاخ باکینگهام دریافت کرد. او در سال ۲۰۰۴ زمینه‌ی کاری خود را به یکی از علایق کودکی‌اش یعنی هوافضا تغییر داد و ویرجین گالکتیک را تأسیس کرد. طبق آخرین آمار ارائه‌شده از محله‌ی فوربز، ثروت برانسون تا پایان سال ۲۰۱۷ حدود ۵ میلیارد دلار گزارش شده است.


ریچارد برانسون به اختلال دیسلکسی یا خوانش‌پریشی مبتلا بود و در دوران تحصیل، با مشکلات متعددی مواجه شد. یک نکته‌ی جالب در مورد او این است که مدیر مدرسه‌اش در روز پایانی تحصیل به او گفت به خاطر این اختلال در آینده یک مجرم زندانی یا یک میلیونر خواهد شد. از طرفی والدین او اختلالش را درک می‌کردند و همیشه پشتیبانش بودند. مادر ریچارد، خود یک کارآفرین بود و کسب و کارهایی در زمینه‌ی ساخت جعبه‌های چوبی دستمال کاغذی و سطل‌های کاغذ باطله داشت.


در حال حاضر دامنه فعالیت گروه ویرجین بسیار گسترده بوده و کسب و کارها و حوزه‌های مختلف و بعضا عجیبی شامل شرکت‌های هواپیمایی، پروازهای فضایی، راه‌آهن، خدمات اقتصادی، اینترنت، تلویزیون کابلی، موسیقی، رادیو، موبایل، لوازم آرایشی و بهداشتی و جواهرات، فروشگاه‌ها، لوازم خانگی، صنایع غذایی و بازی می‌شود. در آمد گروه ویرجین در سال 2008 در حدود 18 میلیارد دلار برآورد شده بود. در حال حاضر بیش از 50 هزار نفر در شرکت‌های این گروه مشغول به کار هستند. ریچارد برانسون همچنان رییس این گروه باقی مانده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی